Kreativita sa nezískava len tak z nejakého školenia. Chce to trochu talentu a snahy. Kreatívny človek vám nevysype sám od seba množstvo nápadov. Najprv ho musí tzv. „kopnúť múza“.Ale samozrejme on sám si musí navodiť situáciu, v ktorej je to najideálnejšie a možné.
Človek, ktorý chce podnikať by mal byť sám o sebe kreatívny alebo prinajmenšom by mal mať okolo seba zopár ľudí, ktorý oplývajú kreativitou. Zíde sa mu to. Napríklad v situáciách, keď bude musieť zachraňovať predaj, pretože o jeho produkty bude klesať postupne záujem. Takisto pri uvádzaní nového tovaru na trh si musí kreatívne premyslieť ako na to. Aby bol pre ľudí dostatočne atraktívny na to, aby si ho kúpili. A nielen to. Aby sa k nemu neustále vracali a kupovali si ho pravidelne. Získať stálych zákazníkov je to najdokonalejšie, čo sa vám môže podariť. Takto by som mohla vymenovať niekoľko ďalších situácii, pri ktorých určite využijete svoju kreativitu pri podnikaní, no nebolo by to príliš efektívne, pretože na to takéto témy už vyšlo množstvo kníh.
Prečo spájať podnikanie a kreativitu?
Dokonalé spojenie medzi nimi, samozrejme, nefunguje, ale určité spojenie medzi nimi je. A práve preto je dôležité ho neopomenúť pri začiatkoch podnikania. Práve na tento aspekt podnikateľského života vás chcem upriamiť.
Podnikanie takisto nie je len o tom, že budete žať zisky a kupovať si autá jeden za druhým. Podnikanie je aj o tom, že nakoniec možno zarobíte o trošku viac ako bežný zamestnanec, ale starostí budete mať toľko ako žiaden z nich. Skúste si to prerátať, či vám aj ten stratený čas bude stáť za to. Či by nebolo pre vás výhodnejšie byť viac času s rodinou ako riešiť starosti s podnikaním.
Niekto však túži iba po tom a nie po inom. No, bohužiaľ, veľa krát sa takýto ľudia popália, rozpadajú sa im vzťahy, napriek tomu, že majú kopu peňazí. Peniaze totiž nie sú úplne všetko na svete. Môžete si za ne kúpiť všeličo, po čom sa vám len zacnie, ale nie všetko podstatné sa dá za peniaze kúpiť.