Každý človek sa môže prezentovať svojou značkou. Nemusí ísť o etiketu, nápis, logo,… ale o značku v podobe prezentovania samého seba. Myslím si, že väčšina z nás už nejakú značku má i bez toho, aby sme o nej vedeli. Tú značku nám dala spoločnosť, s ktorou sa stýkame. Ale pokiaľ chceme byť známejší, dostať sa do povedomia, pravdepodobne sa budeme stýkať s viacerými ľuďmi a budeme musieť byť komunikatívnejší či akčnejší. V takom prípade vzniká aj vyššia pravdepodobnosť, že odhalíme svoje zlé alebo slabé stránky. Čím bude človek známejší, tým na neho môže vznikať i väčší tlak, ale zasa aj šanca zaujať a spraviť si dobré meno.
• Prečo to ale píšem?
Myslím si totiž, že určitá značka osobnosti je v podnikaní dôležitá a zároveň chcem nadviazať na informáciu o vôbec prvej českej vzdelávacej reality show týkajúcej sa budovania osobnej značky, ktorá mala premiéru v roku 2015. Ak vám to zatiaľ nič nevraví, jej názov znie Pekelná značka a túto šou môžete navštíviť pomocou webu Zakonybohatstvi /cz/, alebo niekoľko dostupných videí ktoré vám prezradia o čo vlastne ide, nájdete aj na Youtube.
V tejto vzdelávacej reality show o budovaní osobnostnej značky sa vybralo na jeden týždeň 12 prihlásených uchádzačov z rôzneho kariérneho prostredia. Príležitosť teda dostali záujemcovia rôznych, aj navzájom odlišných profesií, nemusí ísť iba o podnikateľov. Účastníkmi sú skrátka ľudia, ktorí majú spoločnú jednu vec- dosiahnuť svoju osobnostnú značku formou živého vysielania v realite.
• Ale čo to si pod tým predstaviť?
Súťažiaci mali viacero úloh, ktoré zahrňujú napríklad komunikáciu so zákazníkom správnou formou, aby účastník dokázal predať dotyčný produkt. Súťažiaci tak museli predávať na námestí pohár vody a víťazom tejto disciplíny sa stal ten, komu sa takáto absurdnosť podarila. Súťaž ale obsahuje i výber vhodného oblečenia či celkového imidžu, ale aj nákup vhodného tovaru za 200 Korún, jeho následné vylepšenie a prezentácia pre porotou, do úvahy sa bude brať i šikovnosť spojená s prácou s peniazmi a nakoniec leadership– teda tvorenie si pozície osobnosti a človeka, ktorého dokážu ľudia následovať s rešpektom a vierou v úspech jeho plánov.